דרעי: "מישהו יודע איפה הגבול בין רמת גן לגבעתיים?"

איתי גדסי 1 Comment on דרעי: "מישהו יודע איפה הגבול בין רמת גן לגבעתיים?"

שר הפנים אריה דרעי התייחס לריבוי הרשויות בישראל ואמר: "מדינת ישראל מדינה קטנה – 257 רשויות זה המון" | היעד? "אפשר להגיע ל-70-80 רשויות זה מספיק"

דרעי צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הפנים אריה דרעי נאם בוועידת משרד הפנים היום (שני) והתייחס לתקציבי המשרד ולאיחוד רשויות. "לפני כשלושים שנה חשבתי שמאוד פשוט לאחד בין מבשרת ציון לירושלים. מבשרת הייתה שכונה קטנה ליד ירושלים. חשבתי שזה דבר פשוט. עד היום יש לי טראומה מהסטיקרים מהמאבק כנגדי בזמנו. זה הוציא ממני המון והבנתי שאיחוד רשויות הוא דבר נכון. מדינת ישראל מדינה קטנה. 257 רשויות זה המון".

לדבריו: "קשה לאחד רשויות. אפשר להגיע ל-70-80 רשויות זה מספיק. מישהו יודע איפה עובר הגבול בין גבעתיים לרמת גן? בין ראשון לציון לבת-ים? שלמה בוחבוט מוותיקי ראשי הרשויות הביא מצרפת את הרעיון של אשכולות – לאגד תקציבים בין רשויות. יכול להיות שהאשכולות יהפכו למשהו הרבה יותר חזק. ואפילו ייתכן שיהיו בחירות לראשי רשויות ולראשי אשכולות. אבל זה עוד רחוק. עשרות רשויות מקומיות מתאגדות כבר תחת האשכולות וזה הדבר הבא ברשויות המקומיות".

באשר לשירותי החירום אמר דרעי: "נושא החירום – החזית היום היא העורף. כדי להיערך לשרותי החירום הללו, בעיקר היישובים החלשים, צריכים סיוע. לכן תחת האשכולות המשותפים החזקים עוזרים לחלשים. הערבים והיהודים יחד. זה הדבר הנכון גם חברתית. הממשלה עושה המון לקרב את הפריפריה ולשנות".

דרעי הוסיף: "אנחנו אמנם מתחילים מערכת בחירות, אבל אני נשאר ענייני. אנחנו מדינה צעירה שקלטה עלייה, תוך כדי מלחמות והפניית תקציבים לביטחון. בתוך על ההתמודדות אנחנו בונים ומתפתחים ועושים דברים שאף מדינה אחרת לא עושה. נכון, מרכז הארץ הוא מרכז הארץ. ומי שקרוב למרכזי תעסוקה מרוויח יותר, אבל המגמה השתנתה. הולכים יותר ויותר לצפון ולדרום. תקציב משרד הפנים כ-6 מיליארד ש"ח. כל תקציב המשרד, עד האגורה האחרונה עובר ל-35% מאזרחי ישראל. אנחנו מאזנים את התקציב למי שצריך. 65% מהרשויות לא מקבלות מאיתנו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מר דרעי לא הוכיח עצמו בנושא המדובר. הוכחה פשוטה. כבר לפני שנים ביצעתי לו לאחד את המועצה האזורית מנשה המונה כ 15000 תושבים עם המועצה האיזורית אלונה שמורכבת מ3 מושבים בלבד:עמיקם, אביאל וגבעת נילי ומונה כ3,000 תושבים בלבד ונימצאים באותו איזור. וזה לא נעשה. אין כל הצדקה לשתי מועצות אזוריות באותו מקום ולביזבוז כספי ציבור. האיחוד הזה קל מאוד. תתחיל בו אם אתה מתכוון לדברים בכתבה